Alla inlägg under november 2008

Av Jenny - 20 november 2008 19:54

Är två olika sjukdomar, den ena drabbar barn o den andra drabbar nötkreatur.


Natten till onsdagen var inte rolig, jag vaknade halv tolv av att Felicia var helt hysterisk. Fick upp henne ur sängen o då gallskrek hon o fick knappt någon luft. Slutade med att vi satt i bilen på väg ner till akuten i Halmstad. Väl där fick vi konstaterat falsk krupp. Hon fick inhalera lite medikamenter o efter några timmar på akuten fick vi åka hem. 


Onsdag på jobbet så var det omvaccination av alla djuren på gården mot blåtunga, över 570djur är det som skall var o en ha sin dos. Det är lite pyssel men med bra upplägg o samarbete så går det på ett kick, ja det vill säga en 5-6timmar.


I helgen ska jag jobba, utöver det ska jag inte göra många knop, jo en o annan pälsvård får det  bli, med fyra polacker i full päls så har man o göra =)

Av Jenny - 16 november 2008 18:20

O lugn o skön har den varit. Fick gå in o jobba extra på lördagen då en på jobbet blev sjuk, gott med extra pengar inför jul.


Linda o Christian var o hälsa på i lördagskväll, nice =) blev pizza o en massa godis o kortspel, grattis Linda o Christian till var sin vinst =)


Idag var vi på söndags middag hos svärmor, det blev kalkon (jätte gott). Felicia har ej varit på humör idag, trött o inte hungrig, tillväxt period kanske.


Mowa har varit med idag o hälsat på, nyttigt för henne att träffa lite folk. Hon tyckte också att kalkonen var god =)


Har hittat en såååå fin klänning o kappa till Felicia, blir att inhandla till jul.

Av Jenny - 13 november 2008 21:46

för min älskade mammas skull =) deras nya hus blir så fint, det har de verkligen förtjänat.


Vill ge min syster Cissi en stor kram för allt det jobbiga hon går igenom just nu. Ibland är världen verkligen inte rättvis. Tänker på dig.


I helgen var jag o Carola i Danmark. Grattis Carola ännu än gång till Nordisk junior vinnare med Bubblan. Case fick en jättefin kritik o hon var så duktig i ringen men ännu en gång fick vi se oss slagna på mållinjen.... andra bästa tik med excellent o reserv cacib. Vann gjorde en finsk tik som kommer från Lovelyckans kennel, Grattis Pia till en nordisk vinnare =)


Nästa utställning blir i stockholm i december.

Av Jenny - 5 november 2008 20:59

att träna =)

Var på friskis o svettis idag (är där nästan varje onsdag) o först idag kändes det som om jag har fått tillbaka min kondis =) Är såååå GLAD!!! O vågen börjar visa nedåt oxå, kan det bli bättre??


3dagar kvar till Danmark, ska bli så KUL!!


Imorgon tänkte jag o Felicia åka till farmor.

Av Jenny - 4 november 2008 20:22

Ge en STOR KRAM till min underbara uppfödare o vän Kattis. Tack för allt stöd o hjälp, den är ovärderlig.


Jag vill även ge en jätte stor kram till min älskade man som står ut med allt jag hittar på med hundarna, utan ditt stöd hade det inte gått.


O en stor kram till Linda o mamma, tack för att ni finns, ni är bäst =)

Av Jenny - 1 november 2008 18:39

är inte alltid kul... men när det är ens vänner som vinner så är det helt ok =)


Idag var vi i Växjö på utställning med Case. Hon skötte sig exemplariskt i ringen. Nu slutade det ju som sagt med 2:a bästa tik med CK, jag tror kritiken var helt ok, men vad vet jag då den var skriven på tyska.


Nästa helg bär det av till Danmark.

Ovido - Quiz & Flashcards